Od czego zacząć?

W górę  Poprzedni  Następny

Przed przystąpieniem do używania programu w wersji desktopowej (wydawanego w ramach pakietu Uczniowie Optivum (UO)) najpierw trzeba utworzyć bazę danych natomiast w przypadku wersji internetowej programu (w systemie Uczniowie Optivum NET (UONET)) baza danych jest już utworzona i przydzielona użytkownikowi.

Przed rozpoczęciem prowadzenia ewidencji uczniów za pomocą programu należy:

przywołać widok Historia w oknie Nasza szkoła i utworzyć przynajmniej aktualny rok szkolny,
przywołać widok Organizacja szkoły w oknie Nasza szkoła, a następnie:
oopisać jednostki szkolne składające się na własną szkołę,
outworzyć profile kształcenia w szkole, jeśli takie występują,
oopisać aktualne oddziały w poszczególnych jednostkach, opisy oddziałów można także zaczerpnąć z programu Arkusz Optivum,
w widoku z listą uczniów (np. w oknie Nasza szkoła w gałęzi Uczniowie oddziału widoku Organizacja szkoły lub w widoku Kartoteki i księgi) rozpocząć dopisywanie uczniów.

Ewidencja uczniów może być także zaprowadzona na podstawie danych zapisanych w formacie SOU przez inne programy, zwłaszcza należące do pakietu Uczniowie Optivum. Wówczas ostatni krok powyższej procedury należy zastąpić operacją importu danych w formacie SOU. Operację tę trzeba uzupełnić przyporządkowaniem uczniów do oddziałów.

W dalszej kolejności warto:

utworzyć listę pracowników (nauczycieli i pracowników wsparcia pedagogicznego oraz obsługi sekretariatu),
utworzyć konta użytkowników programu i przypisać je pracownikom, a następnie nadać im uprawnienia,
utworzyć listę zajęć edukacyjnych prowadzonych w szkole,
przywołać tabelę planów nauczania i opisać plany nauczania oddziałów; plany nauczania oddziałów można zaczerpnąć z programu Arkusz Optivum.