Użytkownicy

W górę  Poprzedni  Następny

W wersji desktopowej programu Sekretariat Optivum istnieją dwa sposoby uwierzytelniania użytkowników programu - jako użytkowników serwera SQL lub jako użytkowników systemu operacyjnego Windows. Każdy użytkownik programu posługuje się przy jego uruchamianiu identyfikatorem i hasłem przyznanym mu przez administratora. W wypadku uwierzytelniania użytkownika Windows konieczne jest wcześniejsze powiązanie go z określonym pracownikiem zarejestrowanym w bazie danych.

UWAGA!

W aplikacji internetowej uwierzytelnienie użytkowników odbywa się za pośrednictwem adresu e-mail. Zmiany hasła nie można wykonać z poziomu programu, a jedynie z poziomu witryny.

Użytkownik może korzystać z programu jedynie w ramach przyznanych mu uprawnień. Wskazane jest, by konta użytkowników programu ściśle powiązać z określonymi pracownikami szkoły, którzy mają mieć dostęp do danych gromadzonych przez program w ramach pełnionych przez siebie funkcji szkoły.

Każdy użytkownik programu korzystający z wersji desktopowej programu może zmienić przydzielone mu hasło za pomocą funkcji Narzędzia->Zmiana hasła.

Hasła pisane są zawsze niejawnie, należy zatem podawać je z należytą uwagą, pamiętając by zachować także właściwą wielkość liter (duże, małe).

 

Sekretarka zmiana hasla

UWAGA!

W celu podniesienia bezpieczeństwa danych przechowywanych w bazie danych hasła należy okresowo zmieniać, nie stosując przy ich tworzeniu pospolitych reguł (np. imion bliskich osób).

Nie należy także pozostawiać pustego hasła żadnego użytkownika programu.

UWAGA!

Stosowanie polityki bezpieczeństwa haseł uniemożliwi osobom niepożądanym dostęp do programu. W tym celu hasło powinno: liczyć co najmniej osiem znaków; zawierać kombinację przynajmniej trzech poniższych rodzajów znaków: wielkie litery, małe litery, cyfry lub symbole (znaki interpunkcyjne); nie może zawierać nazwy użytkownika ani nazwy wyświetlanej.

UWAGA!

Jedynymi sposobami przywrócenia dostępu do programu użytkownikowi, który zapomniał hasła są: usunięcie tego hasła przez administratora serwera bazy danych SQL (np. za pomocą programu Managment Studio Express) lub usunięcie konta użytkownika i powtórne utworzenie go przez administratora oraz powtórne przypisanie go pracownikowi.