Informacje dodatkowe |
W górę Poprzedni Następny |
Karta kartoteki ucznia Inne zawiera rozmaite informacje. Część z tych informacji dostępna jest tylko w określonych okolicznościach. W szczególności:
Na karcie tej gromadzone są informacje o dokumentach ucznia, w szczególności wydanych legitymacji szkolnych, ale również innych dokumentach, np. paszporcie, dowodzie osobistym itp. Informacje te wpisuje się na formularzu przywoływanym po kliknięciu przycisku po prawej stronie listy dokumentów. Jeśli zdefiniowano szablon autonumeracji dla danego rodzaju dokumentów, to kliknięcie przycisku Nadaj spowoduje automatyczne nadanie numeru dokumentowi. Szablony autonumeracji poszczególnych rodzajów dokumentów definiuje się na formularzu opisu rodzaju dokumentu (Ewidencje->Słowniki->Inne->Rodzaje dokumentów). Szablon autonumeracji jest ciągiem znaków, pośród których musi wystąpić sekwencja "#" składająca się z co najmniej trzech takich znaków. Podczas nadawania numerów dokumentom sekwencja znaków "#" będzie zastępowana kolejnymi liczbami. W szablonie autonumeracji może wystąpić kilka sekwencji zawierających znak"#" przedzielonych innymi znakami. Ponadto na karcie Inne gromadzone są tzw. dane własne, dowolnie definiowane przez użytkownika programu. Istniejące rodzaje dodaje się lub definiuje nowe po kliknięciu przycisku znajdującego się po prawej stronie tabeli Dane własne. Aby dodać nowy rodzaj danych własnych, należy go wpisać w polu Rodzaj lub kliknąć wcześniej przycisk obok selektora rodzaju danych. W jednym i drugim wypadku zostanie przywołany formularz definicji rodzaju danych: Każdy nowy rodzaj danych może mieć jeden z dopuszczalnych typów wartości. Liczba rodzajów danych własnych, jakie można zdefiniować w programie, nie jest ograniczona. Dane własne umieszczane są w tzw. słowniku, do którego dostęp (np. w celu zmodyfikowania nazwy rodzaju danych) jest możliwy także za pośrednictwem funkcji Ewidencje->Słowniki->Inne->Rodzaje danych własnych. Rodzaje danych własnych mogą być użyte także przy konstrukcji filtrów, w celu umożliwienia wyodrębniania uczniów o określonych cechach. |