Ochrona danych osobowych

W górę  Poprzedni  Następny

Program spełnia podstawowe warunki wymagane przez przepisy o ochronie danych osobowych. W tym celu dostęp do danych jest zabezpieczony systemem autoryzacji użytkowników, systemem uprawnień do operowania danymi.

 

W programie Dziennik lekcyjny Optivum w Kartotece osobowej na zakładce Ochrona danych wprowadzane są wymagane prawem informacje związane z ochroną danych osobowych związane z ich pierwszym wprowadzeniem do systemu, modyfikacją, przetwarzaniem oraz udostępnianiem.

W zakładce  automatycznie wypełniane są następujące pola:

Użytkownik wprowadzający,
Data wprowadzenia danych,

Pola w zakładce Ochrona danych, które wypełnia użytkownik, to:

Źródło danych,
Informacje o wyrażonym sprzeciwie o którym mowa w art. 32 ust. 1 pkt 8 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych,
Pole tekstowe, które aktywuje się w momencie zaznaczenia pozycji Informacje o wyrażonym sprzeciwie, o którym mowa w art. 32 ust. 1 pkt 8 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych. Pole to służy do uzupełnienia informacji o wyrażonym sprzeciwie właściciela danych osobowych.
Rejestr udostępnień.

Program pozwala wydrukować Raport o danych osobowych, dostępny po kliknięciu ikony Drukuj w oknie Administracja i wyborze pozycji Raport danych osobowych.

W Raporcie danych osobowych drukowane są następujące informacje:

dane osobowe osoby, dla której sporządzony jest raport: imię, nazwisko, PESEL,
datę pierwszego wprowadzenia danych do systemu,
dane użytkownika wprowadzającego dane osobowe do systemu,
źródło danych,
informacje o odbiorcach w rozumieniu art. 7 pkt. 6,
informacje o wyrażonym sprzeciwie, o którym mowa w art. 32 ust. 1 pkt 8 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997,
datę sporządzenia raportu,
dane użytkownika sporządzającego raport,
nazwę systemu informatycznego, za pomocą którego raport został sporządzony.

Dodatkowo w programie można wydrukować rejestry dla poszczególnych osób:

rejestr modyfikacji danych osobowych, w którym zapisywane są daty i autorzy ostatnich zmian danych osobowych, w tym także pierwszego wpisu tych danych do bazy programu,
rejestr eksportów, w którym znajdują się informacje o dacie eksportu, użytkowniku, właścicielu danych osobowych, celu eksportu i rodzaju danych.

Rejestry modyfikacji i eksportów danych dostępne są po wybraniu w selektorze widoków pozycji Rejestry, po wyborze pozycji modyfikacja lub eksport, wyborze określonej osoby za pomocą wbudowanego filtra przy polu Uczeń, a następnie kliknięciu ikony Drukuj.

 

rejestry

UWAGA!

Za ochronę danych osobowych odpowiedzialny jest administrator danych, do obowiązków którego należy przygotowanie odpowiednich procedur oraz egzekwowanie ich przestrzegania.