Program spełnia podstawowe warunki wymagane przez przepisy o ochronie danych osobowych. W tym celu dostęp do danych jest zabezpieczony systemem autoryzacji użytkowników, systemem uprawnień do operowania danymi.
W programie Dziennik lekcyjny Optivum w Kartotece osobowej na zakładce Ochrona danych wprowadzane są wymagane prawem informacje związane z ochroną danych osobowych związane z ich pierwszym wprowadzeniem do systemu, modyfikacją, przetwarzaniem oraz udostępnianiem.
W zakładce automatycznie wypełniane są następujące pola:
• | Użytkownik wprowadzający, |
• | Data wprowadzenia danych, |
Pola w zakładce Ochrona danych, które wypełnia użytkownik, to:
• | Informacje o wyrażonym sprzeciwie o którym mowa w art. 32 ust. 1 pkt 8 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych, |
• | Pole tekstowe, które aktywuje się w momencie zaznaczenia pozycji Informacje o wyrażonym sprzeciwie, o którym mowa w art. 32 ust. 1 pkt 8 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych. Pole to służy do uzupełnienia informacji o wyrażonym sprzeciwie właściciela danych osobowych. |
Program pozwala wydrukować Raport o danych osobowych, dostępny po kliknięciu ikony Drukuj w oknie Administracja i wyborze pozycji Raport danych osobowych.
W Raporcie danych osobowych drukowane są następujące informacje:
• | dane osobowe osoby, dla której sporządzony jest raport: imię, nazwisko, PESEL, |
• | datę pierwszego wprowadzenia danych do systemu, |
• | dane użytkownika wprowadzającego dane osobowe do systemu, |
• | informacje o odbiorcach w rozumieniu art. 7 pkt. 6, |
• | informacje o wyrażonym sprzeciwie, o którym mowa w art. 32 ust. 1 pkt 8 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997, |
• | datę sporządzenia raportu, |
• | dane użytkownika sporządzającego raport, |
• | nazwę systemu informatycznego, za pomocą którego raport został sporządzony. |
Dodatkowo w programie można wydrukować rejestry dla poszczególnych osób:
• | rejestr modyfikacji danych osobowych, w którym zapisywane są daty i autorzy ostatnich zmian danych osobowych, w tym także pierwszego wpisu tych danych do bazy programu, |
• | rejestr eksportów, w którym znajdują się informacje o dacie eksportu, użytkowniku, właścicielu danych osobowych, celu eksportu i rodzaju danych. |
Rejestry modyfikacji i eksportów danych dostępne są po wybraniu w selektorze widoków pozycji Rejestry, po wyborze pozycji modyfikacja lub eksport, wyborze określonej osoby za pomocą wbudowanego filtra przy polu Uczeń, a następnie kliknięciu ikony Drukuj.
UWAGA!
Za ochronę danych osobowych odpowiedzialny jest administrator danych, do obowiązków którego należy przygotowanie odpowiednich procedur oraz egzekwowanie ich przestrzegania.
|
|