Widoki - sposób prezentacji danych

W górę  Poprzedni  Następny

Charakterystyczną cechą programu jest sposób prezentowania danych w jednym z dwóch podstawowych okien programu - oknie Administracja. Te same dane zawarte w bazie danych lub pewne ich zakresy są pokazywane z różnych punktów widzenia. Uczeń określonego oddziału jest pokazywany zarówno w ewidencji osób, jak i w księdze uczniów, a także pośród uczniów swojego oddziału, co więcej można go zobaczyć również w oknie Dziennik oddziału. Z każdego z tych miejsc można w ten sam sposób przywołać jego kartotekę i wykonać każdą dozwoloną operację.

Do wybierania zakresu i sposobu oglądania danych w oknie Administracja służą dwa mechanizmy:

hierarchiczna struktura widoczna w lewym panelu okna, która może być rozwijana i zwijana w dowolnym dostępnym zakresie za pomocą przycisków przyciski_rozwijania lub znaczków "+" i "-" obok nazw poszczególnych gałęzi struktury,
przyciski widoków organizacja umieszczone nad lewym panelem okna.

Jest sześć różnych widoków dostępnych w oknie Administracja:

Ewidencje osobowe - podstawowy widok danych uczniów, pracowników i kont użytkowników:

ewidencje_osobowe

 

Organizacja - widok danych od strony organizacji szkoły: podziału na jednostki szkolne, oddziały, nauczycieli, a także profile kształcenia i zajęcia edukacyjne itd.:

organizacja_1

 

Rozkłady materiału - widok używanych programów i rozkładów materiału nauczania:

rozklad_materialu

 

Słowniki - widok słowników (danych wspólnych) używanych w programie:

slowniki

 

Rejestry - widok rejestrów operacji (modyfikacji danych osobowych i ich udostępniania):

rejestry

Wygląd tabel widocznych w prawym panelu okna można przystosowywać w szerokim zakresie, a dokonane zmiany zapisywać za pomocą operacji Zapisz ustawienia tabeli.