Karta Ochrona danych pozwala gromadzić wymagane prawem informacje związane z ochroną danych osobowych.
Program automatycznie wypełnia następujące pola:
• | Użytkownik wprowadzający, |
UWAGA!
W celu zapewnienia czytelności Raportu danych osobowych, należy pamiętać o przypisaniu użytkownikowi serwera konkretnego pracownika z imienia i nazwiska.
|
• | Data wprowadzenia danych, |
Pola w zakładce Ochrona danych, które wypełnia użytkownik, to:
Program w polu tym umieszcza wartość domyślną od osoby, której dane dotyczą. Pole to jest edytowalne – użytkownik programu ma możliwość jego modyfikacji tj. wpisania innego źródła.
• | Informacje o wyrażonym sprzeciwie, o którym mowa w art. 32 ust. 1 pkt 8 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych, |
• | Pole tekstowe, które aktywuje się w momencie zaznaczenia pozycji Informacje o wyrażonym sprzeciwie, o którym mowa w art. 32 ust. 1 pkt 8 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych. Pole to służy do uzupełnienia informacji o wyrażonym sprzeciwie właściciela danych osobowych. |
Pole to jest edytowalne, gdy nie jest zaznaczona opcja data sprzeciwu w rozumieniu art. 32 ust. 1 pkt 8 UoODO. Wpisywanie danych dotyczących rejestru udostępnień, odbywa się w oknie Informacja o udostępnianiu danych, które dostępne jest po wciśnięciu znaku .
Rejestr modyfikacji
W polu tym rejestrowane są wszelkie wprowadzane zmiany dotyczące ucznia. Odnotowywana jest data, użytkownik dokonujący zmiany oraz opis, w którym zawarte są informacje o modyfikacji.
Dla jednego lub kilku uczniów program pozwala wydrukować Raport o danych osobowych. Raport dostępny jest po kliknięciu ikony Drukuj (w widoku Organizacji szkoły lub w widoku Kartoteki i księgi) i wyborze pozycji Raporty/Raporty w Kartotece osobowej.
W Raporcie o danych osobowych drukowane są następujące informacje:
• | właściciel danych osobowych (imię, nazwisko, PESEL), |
• | data pierwszego wprowadzenia danych do systemu, |
• | dane użytkownika wprowadzającego dane osobowe do systemu, |
• | informacje o odbiorcach w rozumieniu art. 7 pkt. 6, |
• | informacje o wyrażonym sprzeciwie, o którym mowa w art. 32 ust. 1 pkt 8 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997, |
• | data sporządzenia raportu, |
• | dane użytkownika sporządzającego raport, |
• | nazwa systemu informatycznego, za pomocą którego raport został sporządzony. |
|